Sporten – Dag #1

tumblr_mzczo4R4Db1toz1pso1_500Oké, het is (weer) zover, ik ben er zoo klaar mee! Flubberbenen, huge ass, een 10-pack en slappe armpjes! Ik kan er niet meer tegen en er niet meer naar kijken. Dus het is weer zover: work-outs! En dit keer écht! Het moet wel, want anders faal ik echt hard haha. Kan dan toegeven aan mezelf dat ik de competentie “doorzettingsvermogen” misschien toch niet hélemaal bezit.. nope, not again.. LET’S DO THIS!

Het plan?

– Iedere dag bewegen, welke work-out het dan ook is. Hardlopen, jumping jacks, buikspieroefeningen
– Minder ongezonde tussendoortjes (snoep, chips, CHOCOLA) doordeweeks, beperken tot weekend/special days
– Voortgang noteren: op m’n blog, door foto’s te maken, door het tegen iedereen te vertellen haha.
– Door mezelf te belonen: elke keer trots zijn op mezelf als ik weer een work-out gedaan heb! Mezelf af en toe belonen met een nieuw shirtje, een dagje wat leuks doen, een uur series kijken etc.!
– Meer (water) drinken! Ik drink nu maar 1-2 glazen per dag (of minder..) en dat moet echt omhoog naar 1-1,5 liter per dag. Dus ik wil meer flesjes water overal naartoe zeulen en ook op m’n stage een fles neerzetten EN opdrinken vóór 17:00!
– De ochtend starten met smoothies o.i.d. in plaats van brood
– Mezelf uiteindelijk belonen met een abonnement voor ‘t zwembad! Het sportbadpak ligt al klaar, nu nog een fijne duikbril en gaan! Heb daar vooral echt zin in! Zwemmen is m’n passie :3! En dan langzaamaan gaan trainen! Eerst wat rustige baantjes trekken met wat borstcrawl en schoolslag. Later rugslag en vlinderslag weer opbouwen en die muscles eens flink pijnigen!

Doelen?

– Ik wil weer 100 meter vlinderslag kunnen zwemmen zonder naar de bodem te zinken.
– Ik wil die flubbers niet meer tegenkomen onder strakke shirtjes, m’n bikinirandjes of m’n kin.
– Ik wil geen chocoladeverslaving meer, zover dat mogelijk is.
– Ik wil dagelijks minder hoofdpijn/moeheid en meer vocht gaat daar sowieso bij helpen.
– Ik wil een trein-overstap van een minuut kunnen halen en vervolgens niet bij hoeven komen in de tussenruimtes van de trein, zodat niemand mijn aardbeienhoofd en gehijg hoeft aan te horen.
– Ik wil geen steken meer in mijn zij als ik ren/spring/huppel/whatever.
– Ik wil m’n energie kwijt zijn voordat ik naar bed toe ga. Lichamelijk dus kapot moe zijn, zodat ik als een blok in slaap kan vallen.

Genoeg redenen dus om dit keer er echt voor te gaan! Wil letterlijk en figuurlijk weer beter in m’n vel komen te zitten! Heb afgelopen jaar meegedaan aan ‘afvallen & afblijven’ van Achmea en dat ging echt super! Na dit proces een abbo van 3 mnd genomen en nul keer (!!!!!!) geweest. O.M.G. Dus dat was én zonde van m’n geld én het einde van m’n “sport-carrière” en motivatie! Let’s do this again!

Stimulans?

Documents46

Genoeg stimulans hè, denk ik zo! ^_^

Wat gebruik ik?

Documents50
Wat ik al heb:
* Hardloopkleding en schoenen
* Push up steunen
* Springtouw
* Gym mat
* Apps, nl: 7-minutes work-out & Caynax A6W (buikspieren).

Wat ik nog mis: 
* Weegschaal
* Hardloopschema

Update #1: 13-01-2014 (the beginning!)

Maandag 13-01
* Tussendoortjes: 1 mineola, 1 peer, schaaltje 0% kwartyoghurt
* Drinken: 1 glas melk, 1 glas water, 330 ml vers geperst sinaasappelsap
* Sporten: 7 minutes & 1 serie van 6 buikspieroefeningen x 6 herhalingen Caynax A6W

So; Let’s do this! 😀

Liefs,
Stephanie

Ps: ik kan tips e.d. HEEL goed gebruiken!! Zeker over hardloopschema’s, healthy food, ontbijt-tips, beweeg-tips, hardlooptips, tips voor goede work-out apps voor Android, etc.!

Plaats een reactie

  1. 14 januari 2014 / 04:19

    Misschien leuk om meer te drinken: bestel een Dopper! Scheelt flesjes en mij helpt t enorm om meer te drinken!

  2. 14 januari 2014 / 12:24

    Wauw! Supergoed bezig nu al! Chocola is ook mijn Achilleshiel. Eigenlijk moet ik het gewoon niet kopen, zodat ik het niet kan eten, toch kocht ik gisteren nog een pak hagelslag en een pak chocoladekoekjes die in één avond voor drie kwart leeg ging. En ik was alleen thuis…
    Wat cool dat jij de vlinderslag zo goed kon!
    De enige tip die ik heb is: geef je op voor een sportevenement. Dan moet je daar ook echt voor gaan trainen. Daarom heb ik me dit jaar weer opgegeven voor de 1/8e triathlon. Nog een tip voor workouts: blogilates.com! De overenthousiaste Cassey krijgt zelfs een lui persoon als mijzelf aan de buikspieroefeningen! Succes!

  3. 14 januari 2014 / 12:37

    Heeeeel goed!! Ik doe lekker met je mee. Ik ben 3 maanden al fanatiek aan het hardlopen en sporten en ben vorige week weer begonnen met gezond eten!

  4. 14 januari 2014 / 15:08

    Ik moet ook echt nog een springtouw aanschaffen! Schijnt zo ontzettend goed voor je te zijn.

  5. 14 januari 2014 / 15:31

    Vooreerst veel succes hiermee! Ik wil ook actiever worden maar dat is voorlopig nog geen succes bij mij. Dat gezonder eten alvast wel. Ik probeer altijd mijn lunch mee te brengen naar kantoor alsook gezonde snacks zoals stukjes wortel, een appel, Griekse yoghurt met wat noten of muesli, … zo grijp ik minder gemakkelijk naar zoetigheden. Ik heb ook een grote beker, een sportmodel eigenlijk, met water op mijn bureau staan. Het drinkt gemakkelijk en zo loop ik het risico niet om te morsen 😉 is Start To Run misschien niets voor jou trouwens?

  6. 14 januari 2014 / 22:08

    Ik heb nu echt helemaaal zin om te gaan sporten door dit artikel! Thanks!! 🙂

  7. 15 januari 2014 / 11:11

    Heel veel succes! Ik zou het niet kunnen met al die lekkere dingen die in de kast liggen en zeggen *eat me!* haha!

  8. 15 januari 2014 / 12:38

    Wow goed bezig! Heel veel succes met je doelen. Als je wilt, dan kun je het 🙂

  9. 15 januari 2014 / 20:14

    Te hypocriet voor woorden om tips te gaan geven, want ik ben zelf ook één grote failure als het om sporten gaat, maar ik gebruik gewoon het hardloopschema van start to run. Supergoed te doen! En ik wil dit jaar als einddoel de Color Run (5km) kunnen hardlopen, wellicht kan je jezelf zo’n doel stellen, dan moet je wel. Verder is fysieke inspanning inderdaad erg goed voor je prestaties en nachtrust. Mijn weekje in Rome was serieus healing. De hele dag lopen en kijken en doodmoe worden, ‘s avonds als een blok in slaap vallen en ‘s ochtends zonder problemen om half 8 uit je bed springen. Ik krijg het nu echt niet meer voor elkaar.

  10. je moeder
    15 januari 2014 / 22:47

    Het enige wat ik tegen je wil zeggen: Heel veel succes!! en probeer ook af en toe te genieten van sommige lekkere dingen! 🙂

  11. 16 januari 2014 / 10:16

    Ik ben gek op havermout, misschien is dat ook wat voor jou? http://www.marcellamolenaar.nl/heerlijke-havermout/ En verder probeer ik elke dag zoveel mogelijk te bewegen. Drie keer per week sporten is het niet voor mij met mijn lange volle werkdagen, dus ik beweeg dagelijks minimaal een half uur en vaak zelfs een uur. Ik blogde er laatst over, dus kijk naar even bij anders: http://www.marcellamolenaar.nl/mijn-dagelijkse-dosis-beweging/ Heb ook een tip voor een goede app!!

  12. 19 januari 2014 / 09:28

    Heel veel succes, en straf jezelf niet af als je maar 6x per week beweegt! 7x is wel een hele opgave! Maar een des te grotere kick als je het elke keer weer haalt!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.